úterý 14. května 2013

Drakova přísha

Drakova přísaha (House of Night Novellas, #1) Název: Drakova přísaha
Série: Škola noci (Novela)
Díl: 1
Autorky: P.C.Cast-Kristin Cast
Překladatelka:  Jana Kunová
Nakladatelství: Knižní klub
Rok vydání: 2012
Počet stran: 127
Anotace: Drakova přísaha je samostatná povídka přidružená k cyklu Škola noci, věnovaná osudům jedné z jejích postav, bojovníka a učitele šermu Draka Lankforda. Odehrává se v devatenáctém století a vypráví o zapuzeném synovi anglického šlechtice, jenž se stal upírem, odešel do Ameriky a poznal svou budoucí manželku Anastasii. To z lásky k ní kdysi odpřisáhl, že bude svou nezřízenou sílu krotit milosrdenstvím. To pod vlivem této přísahy daroval život podivnému havranovi s lidskýma očima. Avšak nyní – tváří v tvář událostem odehrávajícím se v současnosti – svůj slib odvolává a nahrazuje novým: že už nikdy nikoho neušetří…


Děj...
Displaypicture_largeDrakův život nebyl nikdy moc lehký. Jako malý chlapec byl svým vlastním otcem vyhoštěn. Problémového chlapce nechtěl a měl ještě jiné syny. Otec mu sebou dal pouze meč a řekl mu, že ho už nikdy nechce vidět. Drak se s tím nechtěl smířit, protože incident, který k tomu otce donutil, nebyl jeho vina. Ale to otce nezajímalo a takhle začala dlouhá cesta životem Draka Lankforda.

Po pár letech se z něj stal zdatný a velice oblíbený student školy noci. Nová učitelka magie Anastasia měla vytvořit kouzlo, které mělo lidi obdivující Draka přinutit ho vidět takového, jaký doopravdy je. Sobecký, nafoukaný, rozmazlený a hloupý, tohle bylo její mínění.  Po nějaké době ho začala lépe poznávat a zjistila, že jí není úplně tak cizí.

P.C. Castová - Kristin Castová
P. C. CASTOVÁ (* 1960) je uznávanou autorkou paranormálních romancí a komerční fantastiky a zároveň středoškolskou učitelkou. Když ji její agentka požádala, aby napsala sérii pro mládež o „internátu pro upíry“, spojila síly se svou dcerou KRISTIN CASTOVOU (* 1986). Ta studuje na vysoké škole obor komunikační studia a touží stát se slavnou spisovatelkou. Obě žijí v oklahomském velkoměstě Tulsa, kam zasadily i svoji mimořádně zdařilou Školu noci, jež si podobně jako Stmívání Stephenie Meyerové získala spoustu čtenářů, příznivý kritický ohlas a jednotlivé díly se pravidelně dostávají do čela bestsellerových žebříčků.

Můj názor...
Dragon's Oath (House of Night Novellas, #1)Série HON je jedna z mých oblíbených a proto jsem si nemohla nechat ujít ani tuhle novelu. Líbí se mi, že se o jednotlivých postavách v sérii mohu dozvědět něco o jejich minulosti. V sérii na to není místo a proto jsem autorkám vděčná, že se rozhodli k jejich sepsání.

Draka jsem měla zpočátku ráda, protože jsem si myslela, že on je "Ten dobrý." Když se však přidal k Neferet, změnila jsem názor. Jeho rozhodnutí mi přišly nesmyslné, ale díky téhle novele jsem ho pochopila.

Obálka je jednoduchá a tím i pěkná. Meč s odrazem nepůsobí nijak přeplácaně a obálka vás okouzlí. Ilustrace v knize miluji! Už jsem se o nich někde zmiňovala, ale ani tady na to nesmím zapomenout. Stojí za nimi Kim Doner, která má neuvěřitelný talent! Ilustrace jsou prokreslené a zachycují i nepodstatné detaily.

Kniha se mi líbila. Přečetla jsem ji na posezení a zase se vžila do světa Školy noci. Upírům vládnoucím noci a kouzlům, které se ne vždy vydaří.  Čtivé, napínavé, akční, romantické se zabijáckým koncem. Za mě 4 hvězdičky!



Zdroje:

0 komentářů:

Okomentovat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.