sobota 8. září 2012

Souhvězdí labutě

Souhvězdí LabutěNázev : Souhvězdí labutě
Autorka : Lenka Lanczová
Nakladatelství : Víkend
Počet stran : 238
Anotace Mirka Součková, hlavní hrdinka románu, má v kapse závěrečné vysvědčení z deváté třídy, přijetí na střední školu jisté a před sebou dva nejsladší měsíce v roce. A to, že je tráví doma, jí vlastně vůbec nevadí: s oběma staršími bratry je vždycky o zábavu postaráno a čtyřčlennou partu teď už bývalých deváťaček nemůže nic rozházet... To si ovšem myslí jen do doby, než ospalé letní městečko ožije příjezdem filmového štábu, který v prostředí loveckého zámečku a zámecké zahrady natáčí novou filmovou pohádku. Holky zkouší projít konkurzem a zpříjemnit si prázdniny aspoň maličkou rolí v komparzu, pokukují po hercích, a pořád se něco děje. Setkání s Alexem, někdejším kamarádem z dětství, Mirku rozhodí nejvíc. Alex sice za tu dobu dospěl a zmužněl, ale taky se z něj stal pořádný náfuka! Souhvězdí Labutě vypráví prázdninový příběh slečen, jež přestávají být školou povinné, o hledání cest k sobě i k druhým, o krádeži obrazů v zámecké galerii, o lásce a dalších událostech jednoho bláznivého léta.


Moje hodnocení obálky : 3/5
Moje hodnocení : 4/5 


Můj názor :
398847_456956917663820_1745834485_n_largeUž delší dobu jsem nečetla nic od Lenky Lanczové a rozhodla jsem se to napravit. V naší knihovně na mě koukala a já jí nemohla odolat. Obálka a anotace se mi zamlouvali a řekla jsem si :  Proč ne?!
Ještě nikdy mě knížka od Lenky nezklamala a bylo to stejné i v tomhle případě. Zápletka byla sice hrozně jednoduchá a kýčovitá, ale kniha mě pohltila.

Je jedna obyčejná dívka a kluk, kteří se znají od mala, ale právě teď se nenávidí. Jak to skončí? Lásky plný konec a šťastný happy end. Takhle jsem věděla, že to skončí, ale stejně mě to neodlákalo a chtěla si knihu přečíst.¨

Hlavní hrdinka Mirka právě vychází z devátého ročníku a čekají ji prázdniny. U nich v malém městečku se má natáčet pohádka a berou místní lidi do vedlejších rolích. Mirka se také dozvídá, že do města přijel její starý kamarád Saša.. Ehm tedy teď si říká Alex a stal se z něj náfuka.

V knize by se našlo pár pasáží, které mi opravdu lezli krkem a nejvíc Mirky podezřívavost a  nedůvěra.  Být tam poblíž dala bych jí pár facek. K Alexovi se chovala sice hnusně a podrazácky, ale on se k ní choval také tak. Vypadalo to jako nenávist až za hrob, ale ona k němu něco cítila, ale nechtěla si to připustit.

Na školním výletě nachytá svého učitele ( ženatého a s malým chlapečkem) jak si užívá s jednou studentkou. Mirce se z toho udělá zle a hodlá už nikdy ani z jedním nepromluvit. Nebo jim to vpálit přímo do očí aby věděli jakou mají ostudu.

Ble. Učitel versus studenka? No to mě po... Neřeknu kdyby byl nezadanej, ale s manželkou i dítětem ?! No fuj! Tenhle učitel byl opravdovej záporák a snad nikdo si ho nemůže oblíbit. Brrrr ještě teď s toho mám husinu.

Mirka miluje Titanick. Jak film a písničku tak také Leonarda Di Capria, doufá , že se objeví kluk jemu podobný na tolik a by jí měl rád.

Titanik? A jako je vám dobře? Ten film miluju! Brečím u něj pokaždé když ho vidím a nemůžu si prostě pomoct. Někoho jako Leonardo.... beru!

Obálka mě zaujala, protože je o něco novější a také je to druhé vydání této knihy. Tři holky na obálce mi přišli divné. Myslela jsem si, že příběh bude o třech dívkách, ale jsem ráda, že byl jen o jedné.  Po dočtení knihy se mi ta obálka líbila o něco víc.

Celé knize a tomu příběhu dávám 4 hvězdičky. Chtěla jsem dát i víc, ale ta zápletka mi to prostě nedovolí. Sem zvědavá jakou knihu si od Lenky přečtu příště.

0 komentářů:

Okomentovat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.