pátek 29. prosince 2017

MAGNUS CHASE | Thorovo kladivo



Po prvním díle mi bylo jasné, že si Magnus získal mou přízeň stejně jako to tenkrát udělal Percy Jackson. Rick Riordan neztratil svou schopnost očarovat mě hned po několika stránkách a já jsem se do jeho další série zamilovala. Četla jsem mnoho názorů, že jeho knihy jsou na jedno brdo - obyčejný kluk se dozví, že není obyčejný a čeká na něj mnoho dobrodružství a proroctví. Ano, myslím se, že je to pravda. Avšak pokud to víte a jako už trochu otrkaný fanda Ricka Riordana se do knih pustíte, nebudete litovat. 

Ještě nedávno byl Magnus bezdomovcem, spal pod mostem a pochutnával si na falafelu. Pak zemřel a díky Sam, jeho kamarádce, která je jednou z Valkýr, ze z něj stal Ódinův válečník. Společně s přáteli Hearthem a Blitzem odvrátili ragnarok a doufal, že už se dočká klidu. Tedy do té doby, než se Thorovi ztratilo kladivo, které chránilo Midgard před vpádem nepřátel. Aby toho nebylo málo, mají na to pouze pět dní. Pokud jej nenaleznou, nepřátele vtrhnou do ostatních světů, rozpoutají chaos a kdo ví - možná nastane i onen osudový den. 

"Jo. Mohyla nemrtvých. Je to zlý?"
"Na stupnici od jedné do deseti někde mezi dvacítkou."
str. 31 
Sam je dcerou Lokiho, ten nemá nikdy čisté úmysly, ale tentokrát zmate hlavu nejen své dceři, ale i Magnusovi. Do Vallhaly se dostane další jeho dcera Alex, která má velmi podivuhodnou schopnost: umí měnit svou podobu, dokonce i své pohlaví! Je to sice Lokiho dcera a oplývá pořádnou dávkou sarkasmu, ale co když bude ona tím hrdinou, který je dostane z maléru? Jenže na druhou stranu může být špehem a mohla by všechno změnit k horšímu. 

Co je na knihách od Ricka nejoriginálnější? Názvy kapitol. Každá z nich nese specifický název, který souvisí s jejím obsahem - ale čtením obsahu se jistě každý pobaví. Přestal bys mi laskavě vraždit kozu?, Godzila mi posílá důležitý vzkaz, Navštívíme mé oblíbené mauzoleum, a další. Narozdíl od Percyho Jacksna se zde setkáváme se severskou mytologií, což znamená, že na scénu přicházejí nový bohové a také mnoho nových pojmů. Věděli byste co je například NAGLFAR? Pokud ne, máte štěstí, že je na konci knihy slovník. Ten já velmi ráda využívám! (naglfar = loď z nehtů

Blitzen si stáhl ručníkovou burku. "Jsme v Midgardu," oznámil nám. "Ten pach poznám vždycky."
str. 225
Už u prvního dílu se mi velmi líbila obálka, u druhého tomu není jinak. Jsem velmi ráda, že nakladatelství Fragment zachovává originální obálky (a konečně už nedávají na knihy štítek Young adult). I když jsem se lehce bála "prokletí druhých dílů", Thorovo kladivo mě bavilo o něco více. Našla jsem si další oblíbené postavy, hodně se nasmála a užila si celou tu napínavou jízdu s Magnusem a jeho přáteli. 

Rick Riordan se narodil roku 1964. Téměř 15 let působil jako učitel angličtiny a historie na veřejných i soukromých školách v Kalifornii a texaském San Antoniu. Po těžkém rozhodování se povolání učitele vzdal a začal se plně věnovat psaní knih pro děti i dospělé, za které získal řadu cen, mimo jiné i tři nejprestižnější americké literární ceny v žánru mystery. Momentálně žije v San Antoniu se svou manželkou a dvěma syny.

"Výborný nápad," pochválil mě Otis. "Každopádně jsem řekl té valkýře, že ji budu udržovat v obraze, protože má na povel Ódinovy ... no víš, speciální mise. Tohle je moje první pořádné vodítko k tomu, kde se nachází jistý předmět. Mám spolehlivý zdroj. Je to další koza, chodíme k jednomu psychiatrovi. Vyslechla něco na dvoře."
str. 15
Komu bych knihu doporučila? Rozhodně všem fanouškům Ricka Riordana. Pokud jste dosud nečetli žádnou z jeho knih, měli byste to napravit! I když si myslím, že jsou knihu určeny převážně teenagerům, kteří se lehce vžijí do role mladých hrdinů, Ricka by si neměl nechat ujít nikdo. Jestliže hledáte fantasy knihu, jež vás nadchne svým dějem a pobaví zároveň, Magnus Chase je tím pravým ořechovým. 

Bohové Ásgardu se hned po prvním díle stala mou srdcovkou - i když na Percyho to nikdy mít nebude. Jsem velmi zvědavá, jak autor tuto trilogii zakončí a doufám, že otázky, které stále visí ve vzduchu budou zodpovězeny. Druhý díl s názvem Thorovo kladivo si ode mne odnáší pěkné 4 hvězdičky. 

Za poskytnutí knihy na recenzi děkuji internetovému knihkupectví knihcentrum.cz. 
Knihu si můžete zakoupit zde! 

1 komentář:

  1. Moc se na to těším. Zatím jsem četla jen jedničku, ale dvojka už hezky čeká na polici... :-)

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.