pondělí 21. září 2015

Labyrint | Vražedná léčba

Vražedná léčba (Maze Runner, #3)Labyrint
Vražedná léčba
James Dashner
YOLI
Goodreads 3.78 | Databáze knih 86%

Thomas a hrstka jeho přátel unikli z nástrah Labyrintu. Přežili náročnou pouť Spáleništěm. Mnohokrát si mysleli, že už je konec, že to nemůže být horší. Přesto mají ty nejtěžší chvíle a nejbolestivější rozhodnutí teprve před sebou. 

Ve světě, který se pod tíhou zákeřné nemoci hroutí před očima, mezi šílenci na straně jedné a nevyzpytatelným ZLOSINem na straně druhé, se musejí poprat o naději. 

Ale mohou vůbec ještě někomu věřit?

Po prvních dvou dílech jsem byla naprosto vyklepaná. Pořád se něco dělo a vždy, když už to vypadalo nadějně, všechno se obrátilo vzhůru nohama. James Dashner je milován a zároveň nenáviděn. Labyrint získal u čtenářů velký úspěch, ale přiznávám, že se i zde vyskytly dva tábory. Ti, kteří mají rádi Thomase a mindblowing okamžiky a Ti, jenž berou knihu jako potrhlé dílo. 

Thomas sice unikl s hrstkou svých přátel z Labyrintu, ale to byl pouhý začátek. Spáleniště otřáslo nejen s ním, ale i s ostatními. Raplové. Lidé, jež už se z toho nedostanou a po pár stádiích zmagoření zemřou. ZLOSIN chce nalézt lék, což znamená, že je dobrý. Jenže, jaké prostředky k tomu všemu chce použít a co je ochotný obětovat, aby to vyšlo? 

Nikdy jsem si nemyslela, že se mi do ruky může dostat tak šílená a zároveň skvěle promyšlená a zpracovaná kniha jako je Labyrint. Těšila jsem se na to, až se dozvím, proč jsou proměnné tak důležité a co bylo na začátku. Vražedná léčba mi sice pár odpovědí dala, ale pořád ve vzduchu visí mnoho nezodpovězených otázek. 

"Zabij mě, nebo zabiju já tebe. Zabij mě! Udělej to!"

Obálka se mi líbí a celkové zpracování všech dílů je moc povedené, to se Yoli musí nechat. Srovnávat knihu s filmem by se nemělo, ale Thomase si představuji jako Dylana O'Briena, jenž hraje ve filmu, to samé u Newta. Přiznejme si to na rovinu, kdo by nemiloval Newta. 

U posledních dílů se vždy bojím, že se na konci něco pokazí. A není dost stránek na to, aby se to zase nějakým způsobem vylepšilo. U Vražedné léčby to bylo mnohokrát horši, jelikož jsem se nestačila divit, co všechno se děje. SPOILER! Nejhorší pro mě byl Newt. Nemohla jsem to skousnout. Rychle jsem si ho oblíbila a jeho smrt mě zasáhla. 

Pokud jste ještě Labyrint nečetli a váháte, s čistým svědomím Vám můžu říct, že děláte obrovskou chybu. Je jasné, že ne každého série oslní jako mě, ale pokud jí nedáte šanci, nikdy se to nedozvíte. Yoli je skvělé nakladatelství a doufám, že přeloží další knihy od Jamese Dashnera. 

Vražedné léčba byla skvělá jízda plná akce a napětí, proto knihu nemohu hodnotit jinak, než-li kladně. Ode mne si kniha odnáší pěkné 4 hvězdičky! 
 

6 komentářů:

  1. Mě bohužel poslední díl zklamal na plné čáře:(( Celou trilogii jsem měla strašně moc ráda, ale Vražedná léčba mě bohužel moc nenadchla:(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Četla jsem už pár negativních recezcí a popravdě se ti zase tolik nedivím :D Bylo to prapodivné zakončení, ale mně se líbilo.

      Vymazat
  2. Já bych si chtěla přečíst všechny díly. První díl jsem pouze viděla a líbil se mi, tak jsem zvědavá na knihy. Skvělá recenze!! :)
    Blog:Reading With Lucy

    OdpovědětVymazat
  3. Ja som už prvý diel pretrpela, trápila som sa s ním viac ako dva týždne a rozhodla som sa, že sériu nechám tak, aj keď naozaj nenávidím nedočítané série. A po prečítaní spoilera som už naozaj znechutená a neľutujem svoje rozhodnutie :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Waaaah! :D To jsem neměla vůbec v úmyslu! Neměla sis ho číst! :D Budu tajně doufat, že dáš sérii v budoucnu další šanci a bude se ti líbit.... snad! :D

      Vymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.