neděle 17. května 2015

RC recenze: Nataša

NatašaNataša
Matěj Novobilský 
Mafra
Databáze knih 80% 

Krásná Nataša z Ukrajiny odjíždí do České republiky za studiem medicíny. Při příjezdu je však okradena a když doufá v pomoc, připlete se jí do života nepravý člověk. Nataša jeho ochotu přijímá, ale spadá přímo do pasti. Samozvaný zachránce se ukáže jako pasák a chce nádhernou Natašu prodávat svým klientům za nemalé peníze. 

Kniha je první dílem autora Matěje Novobilského, který se již dlouho zajímá o život na Ukrajině nebo dalších po-sovětských zemí. Poukazuje na příběhy, které se mohou kolem nás dít každým dnem a my je ani nesledujeme. Dílo zdůrazňuje sílu přátelství a bojovnosti nad bezohledností a neúctou, kterou mnohdy naše společnost vrhá k lidem bez sociální zázemí.

♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ 

Příběh, který se tam venku může právě teď odehrávat. Tohle mi slibovala anotace, která mě zaujala. Čekala jsem knihu plnou zvratů a hodně násilí - přeci jen tohle téma se bez něj neobejde. Ze začátku jsem si nebyla jistá, jestli bylo správné se do knihy pouštět, na er formu jsem si nemohla zvyknout, ale naštěstí jsem se s tím poprala

Nataša je krásná Ukrajinka z chudých poměrů. Její maminka zemřela, když pomáhala lidem po výbuchu Černobylu a byla ozářena. Alexandr, její otec, to nenesl dobře, začal pít. A tak se mladá dívka potlouká se životem a nečeká na žádného pohádkového prince. Jenže pak jí babička a s tetou oznámí, že pojede studovat do České republiky. Půjde v šlépějích své maminky. 

Polibek je dlouhý a pro oba symbolem začátku jejich nového života. 

David se zajímá o Ukrajinu, kam se v létě vydal s přáteli a bratrem. Zadíval se do dívky, která se procházela po poli a v očích měla víc než kdejaká jiná. Po příjezdu domů, do Česka, začal znovu se svým stereotypním životem. Práce, po práci se jde na jedno a potom jde do svého malého bytečku. Všechno se změní v den jeho narozenin. 

Po příjezdu do Čech je Nataša okradena a nezbude ji vůbec nic. Hynek, náhodný mládenec, ji nabídne pomoc. BOOM - naivní Nataše přikývne a nechá se odvézt  k němu domů. Hynek je však "pasák" a dívky prodává za peníze. To mlaďoučká Nataša netuší. Jejím prvním "zákazníkem" se stane právě David. 

Policisté za sebou nezapomněli zavřít dveře, ale práskli s nimi tak, že se celé vylomily z pantů a spadly na zem.

Na prvotinu je Nataše opravdu povedená knížka, ale přiznám se, že takovýhle příběh by v reálném životě nekončil happy endem, ba naopak. To co bych ocenila je asi dramatičtější konec. Ten by rozhodně přidal knize na kvalitě

Sečteno a podtrženo, Nataša se mi líbila. Sice mě nic nepřekvapilo a potenciál, který námět má, by se dal rozvinout o něco víc... ale i tohle zpracování je povedené. Ode mne si kniha odnáší 4 hvězdičky.

Plusy
ü  Dobré zobrazení naivity dnešních žen
ü  Charaktery hlavních postav
ü  Dobře propracovaná zápletka
ü  Obálka

Mínusy
-   Mohlo to být dramatičtější
-  Nic mě nepřekvapilo

!Za poskytnutí knihy na recenzi děkuji samotnému autorovi. Natašu si můžete jako e-book zakoupit zde

1 komentář:

  1. Teraz len vyvaľujem oči, že existuje kniha s mojím menom! LOOOOL:D

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.