sobota 31. ledna 2015

Rc recenze: Nalezenec

 Tetování krví – Nalezenec
Tetování krví 
Nalezenec
1#
D. M. Cornish 
Fragment

Polokontinent – země plná nebezpečí, nástrah, krvelačných příšer a drsných bojovníků, kteří jim musí čelit. Stane se jedním z nich i chlapec s dívčím jménem Rosamunda?

Nalezenec vyrůstající v útulku je díky svému jménu terčem posměchu svých vrstevníků. Sní o tom, že se stane námořníkem, ale je vybrán pro úplně jiné povolání. Má se stát císařským lampářem. Vydává se na dobrodružnou cestu do Železné bašty, lampářské pevnosti, kde má podstoupit výcvik. Během putování divokou krajinou poznává Evropu, věhlasnou fulgarku, která právě v souboji s nebezpečnými netvory ztratila svého pomocníka. Stane se Rosamunda jejím pobočníkem, nebo se přece jen rozhodne vydat na dráhu lampáře? Jaká bude jeho volba?


Kniha plná nečekaných zvratů, fantasy prvků a každý si v ní najde něco, co se mu bude líbit. Ze začátku jsem si myslela, že je to kniha spíš pro mladší publikum čtenářů, než jsem já. Ale chyba. Myslím si, že každý, kdo má rád fantasy příběhy plné příšer, si knihu zamiluje. Jak by taky ne, takhle dobrou knížku jsem už dlouho nečetla.

Chlapec s dívčím jménem. Obyčejný nalezenec, kterého podle jiných nečeká žádný speciální osud. Bude vyrůstat jako normální člověk bez toho dobrodružství okolo. Jenže budoucnost je nepředvídatelné, zasahuje do ní minulost plná temnoty, síly a něčeho, čemu se říká odvaha.

Na knížku jsem se těšila především kvůli skvělým ohlasům. Byla jsem zvědavá, jaké pocity ve mně kniha zanechá. Za začátku jsem měla malou představu o tom co se asi bude dít a jak už tomu u mě bývá zvykem, zase jsem pár věcí předpověděla a ony se fakt staly. Ale ani to neubírá knížce na šarmu.

Sice jsem věděla o čem kniha je, ale nečekala jsem, že v ní jsou dokonce i ilustrace. Normálně mi nevadí a jen málokdy se stane, aby se mi líbili natolik jako právě v Nalezenci. A ještě větším překvapením pro mě bylo, když jsem se dozvěděla, že ilustrace jsou také od autora D. B. Cornishe.

Do detailů propracovaný fantasy svět. S tím mohu jen souhlasit. Polokontinent je plný nástrah a jeho pestrá historie mu dodává na jedinečnosti. Fantasy knížky s vymyšlenými světy mám opravdu ráda, protože se do nich můžu bez problémů vžít.

Komu bych knihu doporučila? Především fanouškům fantasy, kterým nevadí mladí knižní hrdinové. Nemyslím si, že je u knihy určená nějaká věková hranice, rozhodně ji neopovrhne jak mladší, tak starší publikum.

Mně osobně se kniha velmi líbila. Neříkám, že to bylo něco neobyčejně úžasného, to ne, ale za přečtení Nalezenec jistě stojí. Moje hodnocení je celkem vysoké a myslím si, že 4,5 hvězdičky je slušné.

!Za poskytnutí knihy na recenzi děkuji nakladatelství Fragment. Knihu si můžete zakoupit zde

0 komentářů:

Okomentovat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.