sobota 15. února 2014

RC recenze: Říše temnot - Spřízněné duše

Spřízněné duše
Říše temnot 6#
L.J.Smith
Fragment
2013
Goodreads 4.13

Šestnáctiletá Hannah je v nebezpečí. Dostává podivné vzkazy, má pocit, že ji někdo sleduje a chce ji zabít. Podivný cizinec, se kterým se setkala již v minulém životě, tvrdí, že oni dva jsou spřízněné duše a patří k sobě. Co když ale varovné vzkazy ukazují právě na něj? Co bude muset Hannah podstoupit, aby se dozvěděla pravdu a zachránila se?



V Říši temnot je zakázáno zamilovat se do lidí, je zakázáno mluvit o Říši temnot s lidmi a porušení těchto zákonů má strašlivé následky. Příslušníci Říše temnot jsou smrtelně nebezpeční a neodolatelní. Upíři, čarodějnice, vlkodlaci a jakákoliv jiná stvoření se pohybují po našem světě - nebo spíš po jejich světě?

Hannah má zlé noční můry a po svém pokoji objevuje tajemné vzkazy, které jsou napsány jejím rukopisem, ale nepamatuje si, že by je psala. Blíží se jí sedmnácté narozeni a ona je čím dál, tím víc nervózní, že se má stát něco strašného. Začne chodit k mlaďoučkému a nezkušenému psychologovi, se kterým se pomocí hypnózy dozvídá, co je vlastně zač. Hannah se totiž nenarodila poprvé - je reinkarnovaná.
Thierry je jeden z nejstarších upírů na světě a je prokletý. Jeho prokletím je Hannah. Kdysi se stalo něco hrozného a od té doby se Hannah rodí znovu a znovu. Pokáždé ji však dostihne strašlivý osud - nikdy se nedožije déle než sedmnáctých narozenin. Thierry se pokoušel o všechno, ale nikdy to neuspělo. Jeho spřízněná duše se po staletí reinkarnuje a jeho cílem je najít ji.

L.J.Smith mi zase dokázala, proč mám Říši temnot tak ráda. Každý příběh je o někom jiném, ale pokáždé se jedná o Říši temnot. V tomhle díle byl i Ash - můj oblíbený hrdina upír z předchozích dílů. Nikdy bych neřekla, že kniha byla poprvé vydána v roce 1997.

Spřízněna duše mi trošku připomínala knížku Pád, ale vlastně by to mělo být naopak, protože Říše temnot je na světě už nějaký ten pátek. Thierry mi byl namíru sympatický a po celou dobu jsem mu fandila. Klišé konec mi vůbec nevadil a vlastně jsem za něj rída, protože v danou chvíli jsem v něj doufala.
L.J. Smith žije ve slunné Kalifornii. Doma má kočku Suzie a hromadu knih. Většina jejich nápadů na knihy přichází, když spí. Neví, jestli skutečná magie existuje nebo ne, ale přijde jí zábavné o ní psát.
Ruku na srdce - kdybych nespolupracovala s Fragmentem, nejspíš bych se k sérii nikdy nedostala, ale i kdybych s ním nadále nespolupracovala, knihy bych si koupila, protože podle mě za to stojí. Všechny díly mám ráda, ale tenhle šestý díl je určitě jeden z nejlepších. Na GD jich je deset, takže ještě vydání 4 dílů na nás čeká a já jsem natěšená jako malé dítě - typická já. Za mě 5 hvězdiček! 

Za poskytnutí RC děkuji nakladatelství Fragment. 
Knihu si můžete zakoupit zde. 

2 komentáře:

  1. Já se brzo chystám teprve na první díl :), jsem zvědavá jak se tato série bude líbit mě :).
    Jinak moc pěkný recenze :).

    OdpovědětVymazat
  2. Knížka vypadá opravdu zajímavě. Moc se na ní těším :-)

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.