úterý 7. ledna 2014

RC recenze: Umět milovat


Umět milovatNázev: Umět milovat
Série: ---
Díl: ---
Autorka: Katie Cotugno
Nakladatelství: Fortuna libri
Rok vydání: 2013
Počet stran: 336
Anotace: Předtím: Reena Monterová miluje Sawyera LeGrandea, on si jí však nevšímá… to se však jednoho dne nečekaně změní a ti dva propadnou lásce, jež je značně komplikovaná, složitá. Nato však Sawyer beze slova zmizí a zničená Reena zůstane sama – a navíc těhotná.

Potom: Sawyer zůstal jen vzpomínkou a Reenin život se točí kolem její nové lásky – dcerky Hanny. Vtom se však Sawyer znovu objeví, ale Reena s ním už nechce mít nic společného. Lhala by ovšem, kdyby tvrdila, že v ní jeho návrat nic nerozdmýchal.

Dokáže se Reena po tom všem, k čemu došlo, do Sawyera LeGrandea znovu zamilovat?



YA bez paranormálních prvků mám ráda, protože se u nich vždy skvěle pobavím, nemusím moc přemýšlet a kniha se čte skoro sama. Nejvíc mě však zaujaly dvě dějové strany příběhu, které v knize jsou. Před a potom. Vypadala to hodně zajímavě, tak proč si knihu nepřečíst :) 
Reena se vždy těšila, až vypadne z města. Přemýšlela o místech, která by chtěla navštívit a mohla o nich psát cestopisy. Všechno se začalo hroutit, když se přestala bavit se svojí kamarádkou. Nejdřív to bylo v pohodě, protože si našla jinou, ale potom se to stalo.... jednoho večera byla se Sawyerem a doma řekla, že je se svojí kamarádkou Allie. Potom jí rodiče zavolali a oznámili, že Allie je mrtvá. Tím to všechno začalo.

Reena miluje Sawyera už dlouho, ale teprve po smrti její kamarádky se to začne trochu vyvíjet. Vypadá to pro ni dobře. Mohla by být s někým, koho doopravdy miluje. Jenže Sawyer pláchnul a nechal Reenu samotnou s nenarozeným dítětem, o kterém neměl šanci se ani dozvědět. 



A když se Sawyer vrátí do města, začne se o Reenu zase zajímat. Snaží se být otcem. Chudák Reena neví, co dělat a jediné čemu nechce podlehnout je láska. Už nikdy se nechce zamilovat do Sawyera, který ji tak ublížil.  
Reena mi přišla chvilkami naivní, ale nebyla to pitomá a uječená hrdinka, takže jsem si ji oblíbila. Sawyer si zaslouží samolepku HOT BOY, protože to on rozhodně je. I když bych ho měla nenávidět za to, že nechal těhuli Reenu samotnou, nemůžu mu to mít tolik za zlé. Hannah je jejich dítě, je velmi chytrá a už po jednom roce umí mluvit. Hannah byla asi moje nejoblíbenější postava v knize. 
Katie Cotugno je jednou z nových amerických literárních nadějí. Velkou část dětství prožila v katolické škole, což jí vůbec neuškodilo. Ne proto, že by patřila mezi divochy, kteří potřebují zkrotit. Právě naopak. Díky této výchově z ní vyrostla velmi jemná a vnímavá mladá žena s bohatým vnitřním světem. To se odrazilo i v jejím debutu Umět milovat.


Sama o sobě tvrdí, že je pověrčivá a náchylná zamilovat se do mužů, kteří nosí saka. Smysl pro romantiku rozhodně nepostrádá – skálopevně věří, že romantičtí hrdinové existují i ve skutečném světě.
Navzdory jejímu mladému věku ji už stihli nominovat na Pushcart Prize, americkou literární cenu, kterou každoročně uděluje nakladatelství Pushcart Press za nejlepší literární díla z produkce malých nakladatelství za uplynulý rok. Momentálně žije se svým přítelem Tomem v Bostonu.
Kniha nebyla špatná a samotný děj byl chytlavý, ale pár věcí mi na knize vadilo. Hrozně jsem se motala v minulosti a přítomnosti, a  i když nakonec všechno dávalo smysl...občas jsem ztratila pojem o tom, kterou část zrovna čtu. 



Jestli budete v létě hledat slaďárnu k vodě, u které se pobavíte, ale i trochu zapřemýšlíte, Umět milovat je ta pravá kniha pro vás. Nečekejte úplně oddychové, ale zase ne moc logické čtení. 



Autorka má skvělý styl psaní, který si nejde neoblíbit. A ten konec. Jsem ráda, že to skončilo dobře, ale ne tolik přeslazeně, jak jsem čekala. Jestli v budoucnu narazím na jiné autorčino dílo, rozhodně si ho přečtu. Kniha ode mně získává 3,5 hvězdičky! 


Za poskytnutí RC děkuji nakladatelství Fortuna libri.
Knihu si můžete zakoupit zde. 



1 komentář:

  1. A já čekala Ovidia! :D

    Každopádně pěkná recenze, i když tahle knížka asi nebude šálek mého čaje :)

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.