pondělí 23. září 2013

Rozhovor s Shanou Norris

1. Jaká autorka/autor tě inspirovali?
Inspirovala mě Sarah Dessen a Meg Cabot. Miluji jejich knihy, ony jsou úžasné. Jsou mé favoritky ve světě YA.


2. Máš nějaký vyhrazený čas na psaní?
Dřív jsem měla normální práci a psala jsem jenom, když jsem měla volnou chvíli. Teď jsem autorkou na plný úvazek a psaní je moje denní priorita už od rána. Když vstanu, zkontroluji si email, facebook, twitter a potom si napíšu seznam toho, co mám za celý den udělat. Potom jdu na pár hodin spát.


3. Jaká je nejtěžší věc na psaní?
Autorský blog. Je to nejhorší věc v průběhu psaní knihy. Někdy prostě nemůžu přijít na to, co by se mělo dít dál a pak najednou začnu přemýšlet nad tím, že je ta kniha špatná a že já jsem špatná autorka. Je vážně těžké na tom pracovat.


4. Řekni mi něco o obálkách-jak je to s nimi- a jak přišly na svět.
Obálky mých prvních knih byly vytvořeny mým US vydavatelem a neměla jsem k nim žádné námitky. Obálky k mým ostatním knihám jsem vytvářela sama. (Včetně české verze knihy Sázka o fajn kluka. Můj český vydavatel ji vytvořil). Pracovala jsem jako grafička 10 let a studovala jsem grafický design na vysoké škole, takže miluji vytváření svých vlastních obálek. Ale je to těžké vytvářet je sama pro vlastní knihy. Někdy mi to zabere i delší dobu. Obálka pro knihu Sázka o fajn kluka měla dva návrhy před tím, než jsem objevila obrázek těch bot. Mám ráda, když na obálkách nejsou tváře, protože si pak čtenáři mohou vytvořit vlastní představu o hrdinech.


5. Děkuji za rozhovor! Chceš nám nakonec něco vzkázat?
Také moc děkuji! Zdravím všechny moje čtenáře v České republice! Lidi jste úžasný! Jste jedna ze zemí, kde je moje kniha přeložena. Doufám, že se po ní podíváte a přečtete si ji!

Já: Mě osobně se víc líbí originální obálka než ta naše. Je jednoduchá, ale okouzlující a působí tím dojmem romantické slaďárny, která není originální, ale může pobavit :) 

3 komentáře:

  1. O této autorce jsem zatím neslyšela, ale bucnu bych si od ní něco i přečetla :D.

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.