neděle 9. června 2013

RC recenze: Výkřik do tmy


Výkřik do tmyNázev: Výkřik do tmy
Edice: Thriller
Díl: 3#
Autorka: Manuela Martini 
Překladatelka: Michaela Škultéty
Nakladatelství:  Fragment 
Rok vydání: 2013
Počet stran: 208
Anotace:  Franziska se vrací na místo, kde před rokem zemřel za nevyjasněných okolností její přítel. Všichni jsou přesvědčeni, že vrahem je Franziska, která si z osudného večera vůbec nic nepamatuje. Musí si vzpomenout, odhalit, co se tehdy opravu stalo. Proč jí v tom ale někteří brání? Při hledání pravdy se sama ocitá v nebezpečí... Co když se všechno odehrálo úplně jinak?





Můj názor...
20_untitled-27-copy_largeEdice thriller se stala mojí oblíbenou a s chutí čtu její knížky. Zatím jsem přečetla všechny vydané, ale doufám, že se jich časem bude víc. Na Výkřik do tmy jsem byla hodně zvědavá, protože už ta obálka mě okouzlila. Bohužel jsem o knize měla asi vysoké mínění a trochu mě zklamala.

Franziska je obyčejná dívka na nové škole pro zbohatlíky. Cítí se tam nesvá, a když konečně najde přátele a kluka, který o ní má zájem, stane se neštěstí. Maurice byl zavražděn, a protože si z toho Franziska nic nepamatuje, je obviněná z vraždy. Chvíli strávila ve vězení, ale pro nedostatek důkazů ji propustili.

A tak se po roce Franziska vrací na místo činu a chce si vzpomenout. Její kamarádky při ní drží a snaží se jí pomoc, ale ne vždy jsou zcela upřímné. Všichni ve městě si myslí, že je vrah a že by za tu vraždu měla pykat. Ona si to chvíli myslí taky.. .nikdo krom ní a Maurice tam nebyl. Kdo by měl důvod ho zabít? A proč si na to ona nepamatuje? Franziska má spousty otázek a chce na ně najít odpovědi...

LargeChvíli se to zdálo jako dobrá zápletka. Myslela jsem si, že to bude kniha, u které budu sedět do té doby, než ji přečtu. To bohužel ne. Od půlky knihy jsem věděla, kdo za to všechno může. Ani nevím, co to prozradilo, ale bylo mi hned jasné, že to bude on/ona.

Franzisku si nejde neoblíbit. Její vytrvalost v hledání pravdy je obdivuhodná a její síla, která jí po tom všem zůstala, také. Nejspíš bych se zhroutila, protože vězení muselo být peklo na zemi. Její kamarádky jí něco tají a ona pátrá po tom, co se doopravdy tu noc dělo. Dostává se k překvapivým výsledkům.

Její kamarádky Leonie, Maya a Vivian se jí snaží v pátrání pomoct, ale potom jim Ziska (tak jí říkají) překáží. Radí jí, aby odjela a začala žít nanovo, nechala za sebou minulost a žila přítomností. Myslí to s ní dobře, ale Ziska si dělá všechno po svém a nenechá se od toho odtrhnout. Přeci jenom je teď na stopě
pravdy...

Manuela Martini...
Manuela Martini studovala medicínu, historii, literární vědu a romanistiku v Mohuči, Mnichově, Paříži a Římě. Pracovala jako asistentka režie, natáčela reklamní, průmyslové a dokumentární filmy a psala scénáře. Žije v Německu (v Mnichově) a Austrálii.

Slovo závěrem..
O hodnocení knihy jsem dlouho přemýšlela. Bylo to napsané čtivě, takže jsem se nenudila, ale zase jsem vytušila největší překvápko knihy. Franziska byla milá knižní hrdinka, která neměla super síly a přes to všechno, co prožila, zůstala silná a věřila tomu, že zjistí, kdo za to může. Když si to všechno shrnu dohromady, knize dám 3 hvězdičky.


Za poskytnutí RC děkuji knihcentrum.cz
Knihu si můžete zakoupit zde. 

Zdroje:

3 komentáře:

  1. Vypadá to velmi zajímavě. :) Obálka je taky krásná. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Z tejto edície som čítala len jednu knihu a tá ma moc nenadchla, takže neviem no. Ale možnože, táto je lepšia ako jej predchodkyne :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani nevím jestli je to lepší než Mrazivé léto.. Obě knihy mají osobité kouzlo, takže nemohu srovnávat :))

      Vymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.