neděle 5. května 2013

RC recenze - Dědictví aneb jak Helena ke štěstí přišla


Dědictví aneb Jak Helena ke štěstí přišlaNázev: Dědictví aneb jak Helena ke štěstí přišla
Autor: C.D.Payne
Překladatelka: Naďa Funioková
Rok vydání: 2013
Počet stran: 301
Anotace:  Helena je ve všech směrech průměrná americká žena v domácnosti a její život je jen nuda, bída, šeď, prostě opruz. Mládí zmizelo nenávratně v dál, povinnosti hospodyňky ji ani v nejmenším neuspokojují a s manželem už roky nic není, ten suchopárný právník dávno vyměnil sex za golf.
Matka žijící v domově důchodců je senilní a většinou si Helenu plete se svou vlastní sestrou. Děcka si na maminku vzpomenou, jenom když potřebují peníze, a čím jsou starší, tím jich potřebují víc. A když tak Helena vidí ty příšerné týpky, se kterými se její dcery tahají, začíná uvažovat o tom, že si pořídí kulovnici.
Cesty osudu jsou ale nevyzpytatelné a mnohdy nečekané.
Všechno se změní v okamžiku, kdy Helena zdědí po zesnulé tetičce Maddy zpustlý domek kdesi v Zapadákově a musí ho jet připravit k prodeji. Velice záhy s pocitem lehkého překvapení zjistí, že její milovaná rodinka jí jaksi vůbec nechybí a že se život dá strávit i jinak než jen vařením a poklízením.
Při třídění starých krámů v domě navíc objeví záhadné dokumenty, ze kterých vyplývá, že v její rodině není zdaleka všechno tak, jak to na první pohled vypadá. A když se k tomu ještě přichomýtne jeden opravdu pohledný profesor angličtiny, který zřejmě není vůči Heleniným půvabům tak docela imunní, život začíná nabírat jiný, mnohem víc vzrušující a daleko zajímavější směr.
Teď by se ještě šikly nějaké penízky, aby se Helena mohla postavit zcela úplně na vlastní nohy…





Děj…
Helena žije obyčejný život po boku nudného manžela a s dětmi, které ji znají pouze když potřebují peníze. Už jí táhne na šedesát a v jejím životě se pořád nic neděje. Její senilní matka si jí plete se svojí sestrou, manžel vystřídal sex za golf a děti chtějí čím dál tím víc peněz.

Když zdědí starší domek po tetičce Maddy, všechno se začne obracet vzhůru nohama. Proč v pracovně jejího strýce najde tolik knih od Glorie Anne Lenoreové? A kdo ta ženská vlastně je? Helena tomu chce přijít na kloub, protože ty knížky si zamilovala. Když se o tom snažila zjistit více a sehnat si i jiné její knihy, narazila na učitele angličtiny, který je skoro dokonalý. Má totiž knírek a snubní prstýnek.

C.D.Payne..
Je to americký volnomyšlenkář a spisovatel. Proslavil se především sérií kultovního deníku Mládí v Hajzlu. Vystudoval historii evropských zemí na Harvardu, poté se živil jako redaktor, grafik, reklamní textař či fotograf. Měl asi třicet zaměstnání a žádné se mu podle jeho slov nelíbilo. V současné době se věnuje provozu svého nakladatelství Aivia Press, muzeu karavanů a psaní beletrie. Žije v Sonoma County, severně od San Franciska.

Můj názor...
Mladí v hajzlu je u nás populární série, o které slyším na každém rohu.  Všude jsou to kladné recenze, i když se jedná o dlouhou sérii. Tahle knížka byla poplach pro ty, kdo mají Payna rádi. Na GD má kniha vysoké hodnocení, a když mi byla nabídnuta na recenzi, hned jsem souhlasila.

Nápad na knihu originální, zápletka už nic moc, ale alespoň jsem se nasmála. V knize nechyběly pasáže plné vtipu, ale i smutku. Heleně je skoro šedesát let stará a někdy se chovala jako žárlivá puberťačka. Její manžel je zakomplexovaný hráč golfu s nudnými zvyky a děti jsou nevděčné. Helena se s těmito věcmi vypořádala, jak se patří.

Obálka na první pohled zaujme svojí barvou a těmi motivy, kterých je tam dostatek. Líbí se mi, že je sladěná, a i když není nijak zvlášť pěkná, působí na mě uklidňujícím dojmem.
 
Knihy psané deníkovou formou se mi až tak nelíbí. Lovkyni snů nebo Princezniny deníky jsem  překousla, protože to byly vážně dobré knihy. U  téhle knihy jsem si to překvapivě ani neuvědomovala a s chutí jsem četla stránku za stránkou. Bylo to skvěle napsané a děj rychle utíkal. Nejdřív jsem si myslela, že ji nepřečtu, ale než jsem se nadála, byla jsem v půlce.

Bylo to úžasné čtení a škoda, že už je konec. Helena se sice chovala jako puberťačka vzhledem k jejímu věku, ale to se mi líbilo. Leigh nebyl zrovna moje představa úžasného muže, a i když jsem mu někdy chtěla omlátit hlavu o stěnu, nakonec jsem si ho zamilovala. Kniha si zaslouží plný počet hvězdiček a ode mne je také dostane.

Za poskytnutí RC děkuji knihcentrum.cz
Knihu si můžete zakoupit zde. 

Zdroje:
(Informace o autorovi jsou z knihy)

1 komentář:

  1. Vždy keď si prečítam názov tejto knihy tak ma napdne ten slovesnký film, ktorého názov sem nemôžem napísať, lebo je tam nadávka :D

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.