úterý 4. září 2012

Návrat domů


Název : Návrat domů
Autorka : Melanie Rose
Nakladatelství : Metafora
Počet stran : 399
Rok vydání : 2012
Anotace : Všichni znají pravidla, jenom ona ne. Dokonce ani neví, kdo je a jak se ve sněhové bouři, ve které málem umrzla, ocitla. V rodině jejího zachránce se o ni postarají, ale Kate (jak si začne říkat, protože nezná ani své jméno) si připadá jako v podivném snu. Co si taky myslet, když domněle němé děvčátko promluví, aby jí sdělilo, že jeho mrtvá sestra ji čekala? Když se po domě možná promenují duchové, všude je samá záhada a nakonec se do všeho zaplete dívka z viktoriánských dob.
Je snad možné, že jsme žili už mnohokrát předtím? A že se v nových zrozeních můžeme vracet ke svým selháním, abychom je napravili, k dávným bolestem, abychom je utišili – ale zejména ke svým láskám, které nikdy nepominou…

Moje hodnocení obálky : 1/5
Moje hodnocení : 4/5


Můj názor : 

Tumblr_m94zcgnmu51rewkdto1_400_largeAnotace na knížku vypadala opravdu dobře a proto jsem si chtěla knihu přečíst. Bez vzpomínek a bez minulosti. Kniha mě opravdu hodně lákala a jsem ráda, že jsem si ji mohla přečíst.

Čekala jsem jenom takový obyčejný román s neviditelnou zápletkou a bez akce. Z knihy jsem byla jak se říká vykolejená. Nejenže byla kniha narvaná akcí s velmi výraznou zápletkou a kapkou romantiky, ale byla opravdu dobrá. Myslela jsem si, že to nebude kniha, kterou přečtu na posezení, ale zase jsem se mýlila.

Hlavní hrdinka Kate se snaží uprchnout od minulosti a od vzpomínek na její rodinu, přítele, práci..Jede v narvaném autě s kočkou, kterou má opravdu moc ráda. Nepočítá, ale s tím, že pojede přes zimní vánici. Když se její auto zřítí do řeky ona se z něj vyprostí. Jediné, co vidí je obraz člověka. Muže. Víc si ze své minulosti nepamatuje.

156615_484946814320_5156862_n_largeSpisovatelčin styl psaní se mi moc líbí. V jednu chvíli si myslíte, že za to může tahle osoba a pak vás to překvapí. Ve čtvrtce knihy jsem už věděla ( spíš si to myslela) kdo za to může. Jenže jsem se mýlila (nečekaně). Opravdu vás kniha překvapí a chvíli nebudete vědět jak to vlastně doopravdy bylo.

Když se Kat probere zjistí, že je v domě u pana Vincenta . On žije sám s dcerou Jadie a služkou Tarou. Jadie měla sestru Amber a ta umřela, protože byla moc nemocná a když na to přišly bylo už pozdě. O Jadie se stará Tara sama, protože její maminka odešla po smrti Amber. Všichni v domě jsou zvláštní nebo se to aspoň tak zdá Kat.

Malou Jadie jsem milovala. Líbila se mi její tvrdohlavost a když něco řekla stála si za tím. Taru nemám ráda. Přijde mi hrozně sobecká, panovačná a ukřičená. Vím, že se  stará o Jadie a má o ni velký strach. Jadie trpí dobrovolnou  nemluvností. Tedy do té doby než přijede Kat.

Vincent pořád pracuje a moc si Jadie ani Tary nevšímá. Utápí se ve smutku z Ambřiny smrti a odchodu manželky. No ona vlastně neodešla a stalo se něco úplně jiného. Kat má takovou svojí teorii, protože která ženská by si při odchodu nevzala kabelku se všemi dokumentami (pas, řidičák, občanka adt..). Přišlo ji to hned podezřelé a rozhodla se to prozkoumat.

Tumblr_m9fc1hrl4l1qzav11o1_500_largeJejí kočka přežila autonehodu a právě je u jednoho farmáře jménem Adam. Je sněhová bouře a nikdo se nedostane moc daleko. Je to nejkrutější období v roce a proto se tráví většina času doma.

Když k Vincentovi přijede Colin ( Tary starší bratr) je překvapený, že vidí Kat. Ona je to mladá dáma a je pěkná takže se není čemu divit. Má takový návrh on je hypnotizér a rozhodne se pomoct Kat. Když se dostávají do její minulosti tak říká, že se jmenuje Kitty a vypráví příběh, který se odehrával ve staré Anglii. Ani Kat neví, co to znamená... Možná je s Kitti nějak propojená.

  U Vincenta vypnou elektriku  a neteče teplá voda. Všichni jsou nuceni se přesunout k Adamovi na farmu. On žije se svými prarodičemi a stará se o celou farmu sám. Chvíli chodil s Tarou, ale on čeká na tu pravou a místo toho aby naháněl dívky tak se stará o ovce a všechen možný dobytek.

SPOILER!!
Jak jsem už psala tak se ani tato knížka bez romantiky neobejde. Vincent je sice ochotný, milý a moc laskavý, ale hodně si věří. Už na začátku knížky si myslí, že tam s nimi Kat zůstane. Ona si myslela, že to on ji přinesl a myslela si, že je mezi nimi nějaké pouto. Ale zjistila, že k němu nic necítí. Potom je tu Colin, ale ten je trochu padlý na hlavu a posedlí hypnózou.
A jako poslední nám tu zbývá Adam. Ano to je bingo. On ji odnesl k Vincentovi, protože to bylo nejblíž a ona by jinak prochladla. Zaúpěla mu v oku, ale myslel si, že je pozdě, protože byl smířen s tím, že ji dostal Vincent. Chyba! Ale tak zazvonil zvonec a pohádky je konec. Šťastný happy end se dostavil.
KONEC SPOILERU!

46221097_large
Teď něco málo k obálce. Je děsná! Každý má svůj styl a každému se líbí něco jiného a tohle se podle mě nepovedlo. Obálka je přeplácaná a proto je první dojem z knihy znechucený. Všechno na obálce zapadá do příběhu, ale stejně. Most ještě pochopím, ale to auto.. Obálce jsem nechtěla dát ani jednu hvězdičku, ale krajina a ten most se mi velmi líbí. Modré ornamenty na obálce jsou také pěkné takže dávám jen 1 hvězdičku.



Děkuji nakladatelství Metafora za poskytnutí recenzního výtisku. 



4 komentáře:

  1. Návrat domů jsem zatím nečetla, a vypadá to tak, že si ji někdy v budoucnu přečtu. :) P.S. Jo, ta obálka je hrozná.

    OdpovědětVymazat
  2. musím říct že kniha vypadá velmi zajímavě a určitě si ji přečtu ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Obálka ani anotace mě moc nezaujaly. Recenze je to pěkná, ale nevím, jestli je to něco pro mě. V poslední době se snažím číst klasiku, ony potom ty knihy zní strašně jednoduše a jednotvárně. Ale jo, asi si ji přečtu, pokud na ni narazím v knihovně. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Vyzerá to zaujímavo. Všetka tá akcia a tak. A dokonca romantika a záhada. Asi sa nechám nahovoriť.

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.